torsdag 19. februar 2009

Et steg i riktig retning

Mine damer og herrer -- jeg har gått til innkjøp av en blankpolert og praktfull flosshatt.

- Hvorfor det, undres Dem kanskje?

Svaret er ruvende enkelt: det vil hjelpe meg å skrive enda mer mesterlig.

Gjennom historien har flosshatter hatt en hyppig forekomst blant respekterte individer, og man kan vel trygt si at det etablerte samfunnet assosierer flosshatter med en viss status.

Samfunnets forventningspress ligger som et rammeverk rundt bevisstheten min, og selv om hensynet til normene nedtones innenfor privat sfære, blir jeg aldri fullstendig kvitt dem.

En følelse av sosial status, eller prestisje om du vil, gjør at folk våger å dedikere mer tid til sitt arbeid, og nettopp derfor vil en solid flosshatt hjelpe meg  -- også når jeg er hjemme alene. 

Og hvis ikke det er en god nok grunn, så la meg fortelle deg dette:

Den sterke aktiviteten i hjernen min danner et slags energifelt som usynlig svever rundt toppen av hodet.

Dette energifeltet som tankerekker skaper, fordufter vanligvis litt etter litt fordi det tynnes ut i resten av atmosfæren -- men med en høy flosshatt vil alt bli preservert inne i flosshattens kammer.

Disse trykkokeraktige egenskapene gjør at den fungerer som en trykkoker skal -- den øker kokepunktet med 25 prosent og reduserer koketiden med 70 prosent. Resultatet er også mye mer næringsrikt enn ved åpen koking.

Trykkokeren ble først laget av franskmannen Denis Papin i 1679, og han kallte sin oppfinnelse "Steam Digester". Selve navnet består av ordet steam, som betyr damp, og (to) digest som betyr (å) systematisere.

Min overdådige flosshatt skal være med på å systematisere hjernedampen, og jeg tror at FILLERISTET blir minimum 25 hakk mer mesterlig hvis jeg skriver med en flosshatt på hodet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar